tisdag 20 januari 2009

Paus

Sitter och funderar över dagen, när började den gå fel?
Alltså matmässigt!

Frukosten var bra, samma nyttigheter som vanligt. Lunchen var också bra, 6 points enligt viktväktarna. Efter lunch blev det kaffe och en vv bar med choklad/toffe smak....mmm!
Väl på jobbet ställde jag in resterna av gårdagens sallad i kylen för att äta till middag. Och vad ligger på bordet brevid kylen??? Jo CHOKLAD, en ask till oss var från en tacksam anhörig. Så snällt! Jag var dock strong och gav genast bort min ask.
Då kom nästa chokladchock!! Ytterligare en tidigare patient ville visa sin uppskattning med minst 6 kg smågodis, bara CHOKLAD!!! Och vad gör jag då? Jo äter som om det vore de sista jag skulle få att äta här i livet...hur mycket som helst!! Nu har jag ont i magen...

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha *asg* Flåt menar inte illa.

    Ja det var frestelsernas underbara värld.

    Nu kan du det så nästa gång vet du bättre.

    Kul att läsa men än så länge har jag lyckats at hålla mig borta från godiset.
    Kram och somna inte

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Maribella! Jag väcker dig om du somnar med handen i skålen. Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Hej Maribella.
    Jag hoppas du får sova längeee när du väl får sova. Om jag syndat? Nä faktiskt inte. Jag har varit målvedveten och haft fokus på målet hela tiden. Tanken är att om jag inte kan hålla mig nu så kan jag inte det sedan. Målet är resten av livet. Betrakta det som en kronisk sjukdom där jag är tvungen att äta medicin för det.

    Sedan jag slutade med pulver så åt jag fel mat på nyår och en gång till. De två gångerna fanns det alkohol också. Men sedan har jag bara följt planen. Får se hur det blir på lördag då det är bröllop.

    Sov Gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahah gud vad jag känner igen mig!
    Varför gör mandå? Alltså äter som om det vore sista dagen man levr;)

    SvaraRadera
  5. Ajaj! Stackars mage!

    SvaraRadera