lördag 24 januari 2009

Carola Häggqvist


Jag har ju (som ni som känner mej vet) idoler, trots min ålder...

På första plats kommer Bon Jovi, jag är ett fan. Ett troget fan! Har varit på alla konserter i Sverige, och även en i Norge i somras! Jag blir glad när jag hör deras musik oavsett om det är jag eller radion som spelar!

Min idol nummer två är; Carola Häggqvist. Jag är uppväxt med Carola, älskade hennes första skiva. Var på konsert första gången 1983 i Torsby...det var stort! Sedan låg jag lågt under 90-talet, lyssnade i smyg... Passade inte riktigt min image då!

På 2000 talet "kom jag ut" som Carola fan, hon är kanon på scen! Vilken röst!!Och vilket utseende! Jag såg just dokumentären om hennes 25-år som artist, och hon ser verkligen bättre ut för varje år!

Jag vill vara som Carola! En cool tjej som går sina egna vägar och står för det hon gör!!

5 kommentarer:

  1. Ja jag håller med! Dom får säga vad dom vill om Carola men jag beundrar henne!!!

    SvaraRadera
  2. Carola! Not my favorite. Beror antagligen på att jag är 5 år för gammal. När jag var i er Carola ålder var det ABBA som gällde. Dock är jag född samma år som henne. Lena PH, Stefan Edberg är andra framgångsrika/karismatiska 66:or ;o)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Carola. Eller det var kanske lite överdrivet...men håller helt med dig! Duktig och fin som få!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Carola är duktig sångerska och visst har hon blivit vackrare med åren men allt är inte äkta på henne, glöm inte bort det! Men visst är hon snygg.

    SvaraRadera
  5. Carola är helt okej, inte alltid jag har gillat henne som person kanske efter vissa saker hon har gjort men musiken är okej.

    Tack så mycket, ja det känns så bra att gå ner i vikt varje vecka nu. SKÖNT!
    Ja du, Wallander filmen var kanon.
    Se den direkt och det blir alltid lite bättre på bio med tanke på surroundljudet och allt, stämning på hög nivå.

    Ha en skön söndag!
    KRAM

    SvaraRadera