onsdag 28 januari 2009

Arg och jävligt kränkt!!

Ja, det är jag!!

Har just fått ett samtal om att morgondagens debatt med J Josefsson på SVT kommer att handla om min arbetsplats, att vi är rasister!!
Vem i hela helv-te har hittat på det?
Ja, det har funnits EN sköterska från ett bemanningsföretag som har uttryckt sig dumt, och också anmälts för det. Helt rätt!

Men att hela personalen och avdelningen ska få den stämpeln känns verkligen fel!! Vi arbetar på ett sjukhus i en stad med högt antal invandrare, vi vårdar invandrare dagligen och jag kan gå i god för att ALLA behandlas lika! ALLA får samma vård! Ingen får kommentarer som det sägs i programmet!

Jag personligen känner mej väldigt kränkt av de idiotiska personer (från min arbetsplats!!) som gått till media för att de inte trivs på jobbet! Eller varför? Varför agerar man utan att tänka först? Varför ska jag behöva stå för saker jag inte gjort och inte heller tycker är bra? Hur ska man nu kunna jobba vidare utan att var sak man säger eller gör kommer att synas, och förmodligen förvrängas? Det går ju inte att arbeta på ett sådant sätt!
Puckon!!

3 kommentarer:

  1. Ja håller med! Varför älskar alla att grotta i sån journalistik? Att invandrare inte behandlas lika osv osv..suck jag blir så trött det här är tokstan...

    SvaraRadera
  2. Hihi det blev fel i stavningen men det blev rätt kul i sammanhanget, självklart menar jag den här tokstan...inte det här...

    SvaraRadera
  3. Så här jobbar journalister. På min förra arbetsplats fick en sommarvikarie sluta för att hon inlett ett förhållande med en intagen. Hon hämnades genom att gå till kvällspressen och säga att personalen på anstalten var rasister. Och pga sekretessen kan man ju inte "svara tillbaks" med vad hon har för motiv till att svärta ner stället. Grrrr.

    SvaraRadera