fredag 16 januari 2009

En liten saga ur Maribellas liv..

Medans jag väntar på min middag tänkte jag berätta en saga för er;

En man och hans fru bor i ett hus. Frun jobbar på hemorten, det gör inte mannen för tillfället! Han arbetar utomlands i veckorna och ibland även över helgen.
I oktober månad berättar mannen för sin fru
"- jag kommer att jobba utomlands på din födelsedag i januari"
Frun blir då lite ledsen eftersom hennes päron ofta flyr landet till det varma afrika just över fruns födelsedag. Hon vill inte fira ensam!
"- Då ska jag nog ha en tjejmiddag eftersom det är en lördag jag fyller år på" tänker frun då.
Hon avvaktar lite med inbjudan, man vet aldrig med hennes man!!
Och mycket riktigt, ett par veckor senare meddelar mannen att det inte blir något jobb just den helgen.

Frun tycker det käns kul, tjejmiddag kan hon ju ha någon annan gång när han inte är hemma!
Ytterligare ett par veckor senare berättar mannen:
"- Jo, du...det blir nog jobb iallafall på din födelsedag. Då kan du ju ha din middag"
Ok, tänker frun, och frågar mannen om han är helt säker.
"- ja då!" svarar mannen.
Frun bjuder då in lite vänner och planerar för en middag. Hon frågar dock mannen flera gånger om det verkligen blir jobb just då. Mannen svarar det första veckorna
"-Ja, helt säkert". Efter hand blir svaret mer som ett:
"- joooo, det tror jag". Vadå tror, säger frun och hon fortsätter att fråga...

Två veckor innan fruns födelsedag säger mannen:
"- hmmm, du, det kanske inte blir något jobb den helgen". Frun blir arg!
Ett par dagar senare upplyser mannen om att det nog blir jobb iallafall. Skönt, tänker frun. Det är ju roligare att ha en tjejfest utan män! Frun andas ut.

Två dagar innan lördagen då frun ska ha sin tjejmiddag ringer mannen och säger:
"- jooo, duuu, jag kommer hem på fredag....det blir inget jobb...". Frun blir galen!
Mannen erbjuder sig att sitta i källaren, men det vill inte frun. Hon vet nämligen att han kommer att komma upp då och då, och då skulle nog fruns gäster känna sig dumma och bjuda in honom på middagen....
Så mannen ringer genast till en kompis och bjuder bort sig!

Tack Peter E för att du tar hand om Peter W!!

3 kommentarer:

  1. Peter är ett fint namn.

    Hoppas du får en trevlig fest och födelsedag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha. Underbart. :)

    Hoppas att han får trevligare hos Peter än i källaren...

    SvaraRadera
  3. Ahhh! Irritersamt! Hoppas tjej kvällen blev bra och att han hade kul hos sin kompis!

    SvaraRadera