onsdag 11 februari 2009

Inskriven!

Herregud vilken tid det tog på arbetsförmedlingen, inte konstigt att så många går arbetslösa när det tar två och en halv timma att skriva in sig....och då var ca 30-40 min effektiv tid, resten väntan!
Nåja, tålamod är en dygd (vad som nu menas med detgentligen??)!
Jag är iallfall inskriven men inte arbetssökande just nu då jag har bokade arbetspass tom mitten av april, och under sommaren vill jag inte söka jobb!

Några betalda utbildningar får jag tyvärr inte, arbetsmarknadsåtgärder är bara för dem som behöver...och det är väl rätt egentligen, även om jag hoppades!
Däremot fick jag tips om en 1 termins 50% distansutbildning till hälsocoach eller kostrådgivare på folkhögskola. Låter intressant och ska kollas upp!
En helt OK första dag på resten av mitt liv....!

9 kommentarer:

  1. Hej Maribel!
    Hälsocoach skulle passa dig perfekt, kostrådgivare också. Något sådant skulle jag också vilja göra. Är inte Aloe Vera något för dig? Det kan bli en bra extrainkomst.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog hålla på till nästa fredag (11 dagar)Allt mer forskning syftat på att ökad kolesterol är en myt. Kroppens egen kolesterolproduktion sänks om intaget ökar. Vidare är kolesterolet ingen riskfaktor för kvinnor. Stroke är heller inte kopplat till kolesterolet.Så nej, jag är inte ett dugg rädd :)

    SvaraRadera
  3. Hälsocoach? varför inte. Du har ju mycket grundkunskap som syrra och sedan egen erfarenhet. Ta den kursen så ökar ju dina chanser att få ett bra och varierat jobb.
    Du är den andra som säger att jag ska köpa medium. Hmm jag hade det en gång men det är många kilo bort.
    kram

    SvaraRadera
  4. Oj oj. Vilken tid! Hoppas man inte hamnar på arbetsförmedlingen! om det inte är där av egen fri vilja det vill säga!
    Jag håller med Camilla, hälsocoach och kostrådgivare låter verkligen som någonting som skulle passa dig! Jepp!
    Hoppas du har det bra!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, vilken bra idé med kost- och hälsocoach! Du skulle säkert kunna komma på något alldeles eget, genialt med inrikting mot en specifik målgrupp. Sen kan du öppna eget, bli berömd och tjäna massor! Mottagning med träning och hälsokontroll i källaren, kostrådgivning med matlagning i köket, på sommaren relax på terrassen. Exklusivt och proffsigt...

    Oj, nu ser jag det framför mig... Skulle ju bli super ju!

    SvaraRadera
  6. Undrar om det inte var det som Pia H-G pluggade till????? Det känns som om det är du faktiskt. Du har grymt mycket pep-talk i dig, du perfekta tjej (för det är du).

    SvaraRadera
  7. Puss på er alla som ger mej så mycket positiva kommentarer!

    SvaraRadera
  8. Spännande med hälsocoach-utbildningen. Kan du tipsa mig om var det var? Har oxå funderat på något liknande. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det där med hälsocoach är också något som jag funderat på men inte kommit mycket längre än så.
    Spännande att ha allt helt öppet så. Mm jag vet, arbetsförnedringen är en slö myndighet. Det ska gudarna veta!

    SvaraRadera