fredag 20 februari 2009

Förväntningar och press...

Idag har jag träffat två personer som läst min blogg och tycker att jag är så duktig som tränar och försöker äta bra.... Får lite ångest över att det inte märks mer, känner stor press på mej själv, vill ju inte att folk ska tro att jag ljuger!!
Snart borde det ju synas och märkas IRL, jag jobbar ju ganska hårt mot beach -09!
Men, icke sa nicke! Kläderna sitter som tidigare (kanske liiite lösare) och vikten minskar med några ynka hekton per vecka (de veckor jag inte går upp flera kg...).
Fasiken vad jag blir frustrerad och arg! Fuskar jag verkligen så mycket?
Svaret är NJAE, inte så mycket....men lite...

Räknar inte pointsen slaviskt (det man äter fort och i smyg syns och räknas inte...), mjölken i kaffet och de sockerfria halstabletterna är väl lika med noll, EN godis/choklad/semla kan väl inte förstöra en hel veckas nyttiga leverne? Svaret är nog tyvärr: Jo, det kan det!!

Så från och med nästa vecka ska jag vara benhård, jag vill ju verkligen!!
Vet bara inte riktig varifrån jag ska få styrkan?!?

5 kommentarer:

  1. Haha, tack för din kommentar och nej jag lovar att inte sova bort helgen ;)

    Förstår att det känns frustrerande att det inte händer något och att ett litet fusk kan göra så mycket, önskar dig all lycka till iaf, jag tror du kommer hitta styrkan! jag tycker du är grym. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du gör rätt. När man inte tycker att det funkar måste man kolla vad man gör för fel. Träningen är en bra grund men sedan är det maten. Allt hänger ju ihop liksom. Du måste gör av med mer kcal än du stoppar i dig. Sockerfria halstabletter är nog ok om du inte vräker i dig men semlan, aj aj aj. Jag älskar semlor men står över i år. Nästa år ska äta en st.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men du! Ska vi köra ett race ihop nästa vecka? Vi kan kanske få in en tävling också? :)

    SvaraRadera
  4. Maribel, du glömmer bort att du får en kondition utan dess like. Vad jag förstår så kan det ta tid innan kampen synd på vågen. Sen blir det som reklamen säger -plöstligt så händer det! Klart du måste unna dig att synda ibland. När du väl nått ditt mål blir det väl ändå inte till att leva utan synder (ibland).
    Jag är djupt imponerad över ditt kämpande. Dock har jag inte en enda gång uppfattat dig som överviktig. Själv sitter jag här med ett glas vin och chips/ostbågar och med en DÅLIG kondition till råga på allt. Kram till dig från mig // Lotta (Marie KJ.s kompis & dina grannars också förstås)

    SvaraRadera
  5. Frustrerande! Men du kommer fixa det!

    SvaraRadera