lördag 7 februari 2009

40-års kris?

Vet inte om det är det jag har, funderar iallafall mycket på mitt utseende. Och då mest på vad jag vill ändra på och/eller förbättra. När jag diskuterar detta med folk i min omgivning märker jag dock att det är ett otroligt kontroversiellt ämne!
Säger man botox så regagerar folk oftast negativt.
-Inte behöver väl du, -det är livsfarligt, -börjar man så kan man aldrig sluta, är kommentarer jag ofta får. Varför? Vad är det som är så hemskt med att vilja förbättra sig? Vad är det egentligen för skillnad på rynkbehandling och hårfärgning? Det är ju ingen som höjer på ögonbrynen när man färgat utväxten...

Och bantning är väl också ett sätt att förbättra sitt utseende? Det är OK, men fettsugning är fult och fel! BH med inbygda tuttar kan man köpa överallt, men att operativt förändra storleken är inte bra.Tandborstning med whitening tandkräm är rätt, men tandblekning är fel!

Är det möjligen så att när de skönhetsförbättrande åtgärderna börjar kosta pengar är det fel? Det är ”fult” och lite fuskigt att köpa sig skönhet. Det ska man jobba sig till!
Eller är det kanske ren och skär avundsjuka....

Ja, så går mina tankar en lördags fm.

8 kommentarer:

  1. Jag ser det som det handlar om risker. Att operera tuttarna är ju förenat med något större risker än att köpa en bh med vadd. Nervgift vill jag heller inte tillföra min kropp. Ofta handlar det ju om en själv, andra ser ju oftast ingen skillnad. För det är ju insidan som är viktig ;o)

    SvaraRadera
  2. Svarar här: Hade ett BMI på 32 ungefär! :)

    SvaraRadera
  3. Tack få jättemycket för din fina kommentar, allt känns mycket bättre nu :) Kramar

    SvaraRadera
  4. Tänker precis som du. Det är dubbelmoral. För även om det alltid är förenat med risker att göra ingrepp, så är det upp till var och en och bedöma de riskerna. Det ska andra strunta i. Jag satt i går och förundrades över hur många kändisar som inte längre kan röra på pannan. Det har blivit vanligt förekommande med Botox, och det är inget konstigt att vilja förbättra sitt utseende. Sen kan det naturligtvis gå till överdrift. Men det är också en vanlig ursäkt. Ja, jag kommer inte fram till något annat än det du redan skrivit. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. För mig är du det absolut finaste som finns! Och börjar du prata Botox säger jag fortfarande "Inte behöver väl du?"!!! En levande, glad och öppen tjej med smilgropar. Snälla fyll inte ut dom med något konstlat! Acceptera att du inte är 18 längre och har fått (har du???)en och annan pytteliten skrattfåra. Ta inte bort din naturliga charm! Att du får dessa kommentarer beror nog enbart på att dina vänner vill ha dig precis som du är. Inte en stel skönhet som inte vågar skratta för att det stramar. Och som Marie KJ sa, "det är ju insidan som är viktig"

    Kram på dig gumman! // Mamma

    SvaraRadera
  6. Jag håller på Mamma. Om man nu inte lever på sitt utseende varför förbättra det. Självförtroende? För vem gör man det etc.
    Fast till sist är det bara man själv som kan svara på frågorna och bestämma vad man ska göra.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Maribell! Grannen Anna här. Vilken bra blogg du har! Vill bara säga att jag förstår precis vad du menar ang botox och restylan....har varit på väg att boka konsultation men inte riktigt vågat än....Jag stör mig på vissa "fåror"och jag vet att många tycker att jag är löjlig men det är trots allt mitt beslut och ditt! Kram

    SvaraRadera
  8. Men tjena Anna!! Hur har du hittat hit?
    Ja, du det här med rynkor.... Jag gillar dem INTE! Har bokat tid för botox och restylan på onsdag här i S-tälje, men nu har jag hört så mycket negativt så jag ska nog avboka... Kan kanske ordna det billigare genom jobbet. Eller så får det bli i Stockholm.
    Vi får stå upp för det vi vill, jag kan bli lite sur över att folk förfasar sig istället för att de blir glada för min skull!!

    SvaraRadera