måndag 10 augusti 2009

På jobbet!

Jobbar førsta natten på IVA, Voss.
Ett mycket litet sjukhus, en kirurg avdelning och en medicin avdelning. Operatin har tre salar, inga planerade operationer på sommaren....narkoslækare och narkosskøterska finns i hemmet, från kl 20 till 08. Den lækare som finns på sjukhuset ær en AT- doktor!
IVA har två IVA platser, oftast inga patienter før de flygs snabbast møjligt till Bergen och Haukelands sykehus.
Men de som jobbar verkar trevliga, inatt ær vi tre sjukskøterskor - alla från Sverige! Inga språkproblem alltså!

Min lægenhet påminner om en sunkig flyktingførlæggning, men utsikten ær oslagbar! Fjorden och snøklædda fjæll! Bor ca 1,5 min från sjukhuset! Har dock varken TV eller internet, men radio och filmer på datorn så det ska nog gå bra ændå!

Resan gick bra, men jag kommer aldrig mer att klaga på SJ/SL!! Herregud, tåget från Bergen var till før kreatur....typ mjølkbussen. Nåvæl, nu ska jag inte klaga mer utan bara njuta av den vackra naturen och pengarna jag tjænar...!

Hoppas på att finna ett internetcafe før att kunna lægga in bilder, annaes kommer de nær jag kommer hem!

P:S, Har inte hunnit træna ænnu....

11 kommentarer:

  1. Starkt av dig att kunna blogga ändå. Jag har hört av kompisar att svenska ssk står högt i kurs i Norge.
    Visa din färdighet och håll den svenska fanan högt.
    Heja dig som är så stark och jobbar där.

    SvaraRadera
  2. Hej! Skönt att veta att du kommit fram och att du mår bra, ja tänk vad du ska uppskatta ditt hem sen....hihi lustigt att alla som jobbade under passet var från Sverige! kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också funderat på att jobba i Norge, spännande att läsa om dej nu :0)

    SvaraRadera
  4. Har du inte hunnit att träna!?
    Du är rolig du. Landa på nya jobbet först och träna sen. Jag antar att det var du som lämnade en anonym kommentar i min blogg inatt. Jag är med på det, vill jag bara säga. Öva på mig, det går mycket bra. Kramkram

    SvaraRadera
  5. lser det sig inte m bilder kan du mms:a dom till mig så kan jag maila dom till dig =) Maila om du vill ha mitt nr =)

    SvaraRadera
  6. Jag vill se kort på utsikten. Har just läst en norsk bok och förstår att det är vackert!

    SvaraRadera
  7. va härligt det låter, soft om inte annat =) mystiskt med narkos läkare i hemmet, men ja, finns de inga patienter så vad ska han/hon göra där?
    Kanon med så vacker utsikt! hoppas du hittar ett internet cafe så vi får se!
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Hej gumman! hoppas du får de bra. passa på att jobba nu och tjäna mycket med pengar de kan behövas till hösten.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Ut och tjäna pengar med dig! För det är väl det man gör i Norge!?

    SvaraRadera
  10. Kolers gumman, det här kommer att bli en fin resa....
    Grannland men ändå så olika eller hur???
    Synd att du inte såg mig...men, men jag är ju inte överallt, men nästan tror jag ibland...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Skönt att du är på plats, beundrar ditt mod att ge dig iväg på jobbäventyr.Jag är lite torr när det gäller att kasta sig in i nya saker....kram

    SvaraRadera