måndag 24 augusti 2009

Första dagen på vägen till hälsopedagog avklarad!

Och det gick bra!
Fick ett mycket bra första intryck av kurskamrater, lärare och upplägg. Men det kommer med all säkerhet att bli jättetufft!
På onsdag ska vi iväg på kickoff och då påbörja stavgångsledare utbildningen. Det ser jag fram emot!

Idag är också första dagen på "operation resterande kilon väck!!".
Vikten imorse var inte rolig att se... Men 10 kg till nästa sommar ska väl inte vara helt omöjligt!?!?
I mitt nya liv ingår att stava 30 min före frukost ett par ggr i veckan, imorse var första gången!! Kl 06:00 var jag ute, trött och hungrig....men det avtog efter ca 10 min. Får se om det blir av på onsdag oxå?
Ikväll ska jag testa på ett FYS-pass, vet inte vad det är riktigt men enligt Suzan http://ettdussinpannor.blogspot.com/ så är det bra. Därefter är jag anmäld på body pump...om jag orkar!!

7 kommentarer:

  1. Vad roligt att det kändes bra, tänkte ju på dig...
    10 kg, ska det bort så mycket..... jag ska visseligen kämpa med 5 kg och inte vet hur länge heller....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du har bra känsla för det.
    Fys plus BP. MMMm lycka till med träningsvärken ;)

    SvaraRadera
  3. Jag finns med dig på hela resan till h.pedagog, vikten fixar du ;)Kram

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!
    O du,.. tio kg går inte att ta bort fr dig, skärpning!

    SvaraRadera
  5. Näe, tio kilo låter galet mycket. Siktar du på catwalk eller vad? Jag vill också få väck runt tio kilo, men jag tror aldrig att jag kommer att lyckas....ha ha

    SvaraRadera
  6. Kör inte slut på dig Maribel är det första jag känner att jag måste skriva till dig.

    Kul att det känns bra med utb. Det kommer att gå bra. Fasiken vad skönt att veta vad man vill och ha mål utifrån detta. Jag gratulerar dig och önskar att jag hade detta också.

    SvaraRadera
  7. Hej! jag ska oxå slänga bort 10 kg....om du vill ha sällskap så kanske jag släpar mig upp och PW med dig i morgon bitti? När går du? Tjockisgrannen/V

    SvaraRadera