onsdag 1 april 2009

Inget skämt, jag lovar!!!

Fan vad jag är stolt och nöjd över mej själv!!
Jag har (FÖRE frukost) varit ute och SPRUNGIT 5,7 km på 36:48 min (enligt min tränings gps på mobilen). Fattar ni?!?!?! Jag orkade utan att gå, förutom sista backen hem! Det var tom ganska skönt...

Efter ett hett tips från mannen provade jag att springa i spåret istället för på asfalt, och det kändes helt OK i benen. Märkte att det gör mest ont i nedförsbackar, kanske har det med hur jag sätter i foten att göra?
Nu känns det som om jag vill springa varje dag, men nehepp!! Inte ta i för mycket nu, en gång (eller max två) i veckan får räcka med tanke på benen.

9 kommentarer:

  1. Åhh! Duktigt! Då kan vi kanske springa i Tveta så småningom? Ta det lugnt nu så vi verkligen kan rusa av oss i mil spåret....hehhee/Vivi

    SvaraRadera
  2. Va bra att du kan springa så långt.Det är jag lite avundsjuk på. Mitt mål är att ta mig runt 5:an på ca 25 minuter. I sommar ska det klaras av. Nu gäller mycket grundläggande löpträning. Att ta sig runt och känna på hur kroppen beter sig när man springer. Så det är bra med vila.
    Ha det gott i solen?
    Kram
    /Peter

    SvaraRadera
  3. Superbra jobbat!! Jag får ju inte springa just nu pga ryggen men det är svårt att låta bli i det härliga vårvädret... man bara vill vill vill ut!

    SvaraRadera
  4. WooW vad duktig du är :o)
    Jag är IMPONERAD!
    GRATTIS!

    SvaraRadera
  5. Men hallå där, vad roligt att det gick så bra...underhåll nu bara, då brukar knäna vänja sig....du vet, jaghar artos och underhåller jag är det = skitdåligt och aj, aj ....Så då antar jag att vi träffas på vårruset?? eller??
    Kram från mig...

    SvaraRadera
  6. Helt rätt. Inte för mycket på en gång. Då blir det pannkaka. Men du är grym!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat!!!! Mycket imponerad!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja det är rätt härligt att springa faktiskt,bara men kommer igång.
    Bra gjort!
    Kram

    SvaraRadera