onsdag 22 april 2009

Jiippieeee!

Äntligen, idag visade sig en ny "andrasiffra" på vågen!!
Längtar tills det blir ett nytt 10-tal också!! Men det lär nog dröja. För inte har jag rekord i viktnedgång direkt, har sedan starten i januari tappat hela: 3,5 kg......!!
Nåja, jag har ju brutit den negativa uppåtgående trenden i allafall!

En sak som jag undrar över är hur i hela världen de där % mätande vågarna fungerar?
Har ju en sån och i dag var fördelningen: H2O 51%, fett 29.9 %, muskler 33%. Och det blir ju totalt 113,9 %!! Hmmmm!! Förklara det ni som kan!

8 kommentarer:

  1. Ohh vad kul att du får se en ny andrasiffra :o)
    GRATTIS!
    Du, jag har ingen aning om hur de där vågarna funkar. Hoppas någon kan förklara alternativt om du själv har kvar din manual till vågen.

    Förresten, jaa GRATTIS till oss som har så suveräna män :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, det där är lite knepigt. Jag har funderat på det också... Vill gärna ha ett svar, jag med!

    Tre och ett halvt kilo minus är inte fy skam. Troligen är det mestadels fett du gått ned, i och med att du tränar. Dessutom har du säkert ökat i muskelmassa sedan starten, så om jag skulle gissa så har du säkert tappat bortåt fem kilo fett! Tänk dig det i en skål du! :)

    Kram från mig till dig

    SvaraRadera
  3. Du får kontakta producenten. Ser fram emot att få ta del av svaret! :D

    SvaraRadera
  4. Ja det är nog något magiskt.
    Du ska inte räkna ihop procenten. För muskler innehåller även vatten. Sedan tillkommer ju även benstommen. Den är ju inget av det där.

    Catrin har tappat 6 kg men 19 cm har försvunnit i midjan så kolla den också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror nog att i stort sett alla kroppens delar består till viss del av vatten, så muskelceller innehåller vatten och likaså fettceller. Så vattnet räknas två gånger - både som vatten rakt av och som muskel/fett. Sen är jag inte hundra på att jag har helt rätt men svaret är nog inte långt ifrån i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Skit i procenten och var nöjd med nedgången!
    Bravo!

    SvaraRadera
  7. Grattis på dig, jag är glad för alla det går bra för.....själv står jag stilla eller går upp lite då och då.....trots att jag är noga, blaj...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till ny och bättre vikt! Som du säger så har du brutit uppgångstrenden och du tränar och rör på dig. Samt äter bra mat. :)

    SvaraRadera