torsdag 2 april 2009

Tok-torsdag!!

Vilken dag!!
Började ju bra med PW, sedan krattning i det härliga vädret i fem timmar (en timma fick jag vila pga huvudvärk igen!!).
Skulle sedan åka och handla.... Bara att ta plånboken och åka till affären.
Plånboken ja, vart kan den ha tagit vägen?? Letade och letade och letade innan jag fick förlika mej med att den nog försvann någonstans igår när jag var och handlade blomjord.

FAN, körkortet och bankorten borta! Inga pengar (ärligt, 0 kronor!!) hemma! Mannen i Zurich. Och ingen mat, ingen mjölk och fruktansvärt hungrig!!
Bara att ringa polisen och anmäla samt spärra korten. Fick låna 100:- av grannen (tusen tack, Vivi). Hoppade in i bilen och kollade UNDER bilen för säkerhets skull.......och där låg min fina plånbok! Med spärrade kort!! Men med 20:-!

Middagshandlingen blev usel, en baguette och en soppa. Åt upp halva i bilen på hemvägen...
Lite av den andra halvan till soppan och till efterrät en muffins. Skit mat! Känner mej hur onyttig som helst!

Måtte nu dagen sluta som den började = bra. Hejja SSK!!

5 kommentarer:

  1. Usch, det där har hänt mig också. Hittade inte plånboken, och det var samtidigt som jag förvarade husets handpenning på kontot. Livrädd ringde jag telefonbanken. Tack och lov var pengarna kvar. Anmälde det stulet. Sen hittade jag den i en väska...

    Jo, gällande modetipset ;)

    Jag har två förslag:

    1. Svart klänning, svarta stövlar, bruna strumpbyxor. Guld- och träaccessoarer.

    2. Svart klänning, svarta stövlar, grå strumpbyxor. Silver eller strassaccessoarer.

    Du har ju fina mörka färger, så om du gillade färg skulle jag ge dig ett tredje förslag:

    3. Svart klänning, svarta stövlar, cerisa strumpbyxor och en ceriserosa blomma att sätta i lockigt hår.

    Glöm inte bort att måla naglarna i en matchande färg! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nedrans det där med plånboken, spärra mitt kort efter en konferens menm den låg kvar på jobbet, tokigt utan kort i flera dagar.....

    Kram..

    SvaraRadera
  3. Vad kul det var att ses! Men jag missade att du HITTAT plånboken igen, men det var ju lite bra iaf! Vi kom hem här efter åtta och fyllde kyl och skafferi sedan natt natt för småbarn och snart nattnatt för mamman....

    SvaraRadera
  4. Stackare. Så mycket jobb och huvudbry så ligger fanskapet under sätet. Jag kan se framför mig vilken stress du fick. Vad ska du göra för kul imorgon då? Håller med anna om att cerisa eller grå strumpbyxor skulle va läckert. Själv ska jag jobba i helgen. Känner erergin bara flöda (or not). Det blev alltså inga naglar idag då, värsta makeover på dig numera. Det kan ju vara ett skönt lyft nu när vi snart är 40(!). Kram gumman/Pillan

    SvaraRadera
  5. Jag lider med dig. Lika glad som man blir arg för att man inte tittade innan som att man hittade den.
    Nu vet du och det är ju bra.
    SSK har chansen och jag håller tummarna.

    Kram

    SvaraRadera