lördag 4 april 2009

Så olika...

...samma kropp kan kännas!! I onsdags när jag sprang i spåret så kändes det hur bra som helst, jag tyckte nästan att jag flög fram!
Nu har jag precis kommit hem efter en runda på 3,5 km, det var grymt jobbigt, typ spykänslor emellanåt... Varför denna skillnad?
Kan det bero på att:
  1. jag var ute igår?
  2. jag har krattat ca fem timmar varje dag ons-to-fre-lö?
  3. glömde äta lunch idag, blev en tallrik musli innan joggingen?
  4. jag har gått upp ett kilo, tyngre nu!!
  5. jag är allmänt otränad?

Gud, kommer det vara så här jobbigt jämt så lägger jag nog ner min löparkarriär!!

5 kommentarer:

  1. Ja, inte vet jag. Själv misslyckas jag kapitalt med min viktnedgång. Jag älskar att äta och har tappat all karaktär vad gäller bantning. Däremot tränar jag ju igen och på jobbet börjar strax vår stegtävling. Mår bra gör jag ju också men lider av att inte komma i alla fina kläder som hänger i min garderob just i min smak. Mitt (och ditt) problem får ända hamna på listan över i-landsproblem :o)

    Ha en fortsatt bra lördag kompis!

    SvaraRadera
  2. Att du skulle vara otränad är rent omöjligt som du motionerar. Tror att känslan är fullt normal, dock är det nog bra att äta ordentligt. En bil går inte att köra utan bensin. Kloka ord från en som aldrig rör på sig men som behöver...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att man kan känna enorm skillnad bara på hur mycket man druckit, sovit och/eller ätit. Så häng inte upp dig på dagsformen, det kommer säkert kännas väldigt mycket bättre nästa gång!

    SvaraRadera
  4. Men hjärtat då, så illa är det inte på lång sikt, bara på kort....klart du inte ska lägga ner utan kämpa på några gågner till......sen släpper det, jag lovar.....
    Gör några upphopp om dagen, så du får bra frånskjut i ditt löpsteg..jag har testat och det har gett resultat...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det går upp och det går ner. Nästa gång går det som en dans igen ska du se!

    Kram

    SvaraRadera