söndag 29 november 2009

Min 1:a Advent i bilder

Inte riktigt så fina bilder som jag önskar, men det är
ljust ute och inte riktigt färdigt än...

Första ljuset tänt.

Inte så ordnat på bordet än...men vad tusan,

dygnet har ju bara 24 timmar!!


Köpte en så fin liten hängare att ha under hyllan för ett par veckor sedan, igår kom den upp!

I like!!


Den här gamla rosen fanns på tomten när vi flyttade in...den blommar än!

Vad händer? Det är ju 1:a advent!?!



Altanen har fått sig en touch av advent!

(Kolla knopparna på rosen th.)


Köksfönstret.....allt går i vitt som vanligt i det här hemmet!!



Min julstrumpa som jag köpte i "The Christmas shop" i Edingburgh inför förra julen.



Pyntat i hallen uppe, ska klä granriset med silverkulor imorgon,

längtar till hyacinterna slår ut!!



Snitt- amaryllis, står länge!





Lite tråkiga växter i vardgasrummet, men de håller i evigheter...trots gran och hård eldning i kaminen!


Nu blir det lite pluggande innan det är dax för adventsträff med syskonen.

9 kommentarer:

  1. Vad fint du har det :o)
    Jag älskar att se bilder från andras hem.
    Superfin adventsljusstake på första bilden.
    I LIKE ♥

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Fin adventsljusstake! Vad fint ni har på altanen! Jag tog in min stora murgröna som jag ser att du har ute, den klarar sig verkar det som, din alltså, min har fått spinn och jag har bekämpat den allt vad jag kan men murgrönan ser en aningen trött ut...kanske ska ställa ut den igen...har du olivträd ute med? Tjing/Vivi

    SvaraRadera
  3. Va fint du har gjort.
    O va fint du har hemma med allt vitt...
    Jag håller på o måla ett rum vitt här åxå...plus vita möbler i sovrummet.
    Fiiiint blir det.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad otroligt fint du gjort och dessutom överallt. Eftersom jag jobbar i helgen så pyntar jag och barnen imorgon. Det är kul att göra det tillsammans.
    Någon gång i mitt liv ska jag också ha ett vitt hem - just nu är det inte aktuellt. Men det är min dröm.
    Den fina stjärnan i köksfönstret, var kommer den ifrån?
    Trevlig advent,
    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint och mysigt du har gjort, hos dig skulle man gärna vilja ta en adventsfika och mysa lite...kram på dig

    SvaraRadera
  6. Gu, du har det så fint hemma maribel! Blev jätte mysigt med lite julpyntning!!
    Själv har jag jobbat hela helgen.. så jag har inte pyntat ett dugg (äger iof inte ett enda pynt heller..) Men på jobbet har allt kommit upp.. till och med julgranen. Haha. De va Jessica som va i pyntar tagen på förmiddagen. :)
    Ha det bra!! Kram

    SvaraRadera
  7. MIA!!!
    Tack, det var snällt sagt!!
    Vet du, jag har tappat bort adressen till din blogg.... Mannen har mixtrat med datorn så den är borta! Kan du messa??
    Förresten, fick du bilderna från festen?

    SvaraRadera
  8. Fasiken vad snyggt du har hemma...
    Här blir jag avis må jag lova....

    SvaraRadera
  9. vilket mysigt hem du har=) Jättefin adventstake!

    SvaraRadera