torsdag 12 november 2009

Jag äter...

....för lite fett!!
Har kostregisterat och beräknat min kost idag!
Ligger på ett fettintag på 48% av dagsrekomendationen!
Hur är det möjligt? Jag har ju massor av fett på kroppen! Nu är risken (hey!! Jag känner mej själv...!) att jag kommer överäta fett i framtiden! Bregott, grädde, glass...mmmm!
Nej, jag ska INTE överdriva, det räcker kanske med ett par hasselnötter till frukost så är jag hemma!?!

Fick också lära mig en hel del annat nyttigt idag.
Vet ni att allt fett på kroppen byts ut efter tre månader.... Det är alltså inte så att det fett jag har på min kropp är "sedan tidigare"!! Det jag har nu har kommit efter sommaren....tänkvärt!!
Och vill man öka sin fettförbränning ska man (varje dag i två veckor) ta 45-90 min långa PW före frukost - men 30 min efter det att man druckit två koppar kaffe och ett glas vatten!
Herregud, ser mej själv sitta i kylan i morgonmörkret i en buske och uträtta behov....

6 kommentarer:

  1. Neeeej...ät inte bregott....det är transfett...!!! Not good... ät grädde, helfet creme fraiche, bacon, smör, majonnäs..osv...RIKTIGA grejjer ska det va... Fettet är ett måste för din förbränning...

    Och jaaaaa..va synd vi inte va grannar..vilka PW's vi kunde haft ;)
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Låter ju itressant,vad heter den turen. Pisserundan!!!

    SvaraRadera
  3. Klart du ska vara med o tävla om mattan! kram o ses på lördag!

    SvaraRadera
  4. Spännande inlägg! Hade verkligen inte en aning om att allt fett byts ut.

    SvaraRadera
  5. Va? Är det transfett i Bregott?! Det trodde inte jag...

    Låter spännande med 2 koppar kaffe och 1 glas vatten trixet innan PW!

    SvaraRadera