fredag 27 november 2009

Idag har jag lärt mej;


  • att jag inte kommer att arbeta som massör!Får ont i händerna, gillar inte musiken, har svårt att tänka bort att det är en kropp som ligger där....måste tänka MUSKLER för att kunna ta på vilt främmande kroppar.... Ni som känner mej förstår nog vad jag menar! Hade en hel flaska handdesinfektion med, men det hjälper liksom inte!

  • att jag trivs med att vara sjuksköterska! Pratade mer sjukdomar än hälsa med mina kunder idag!

  • att man inte alltid ska fråga personer man känner igen vart det kan vara ifrån....idag var det en patient jag sövt som fått elchocker!

  • att morgonspinning gör en ganska trött på kvällen!

  • mannen är en av världens bästa, han hjälpte till och bar massagebänkar!

10 kommentarer:

  1. Känns som att nästan alla som jobbar som massörer lägger av pga förslitningar i händer och handleder...så jag tror det är en klok lärdom för dig idag...

    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Använd GUMMIHANDSKAR..:):)LEVE GUMMIHANDSKEN;) kram jessica (ha ha )

    SvaraRadera
  3. Fast som kund skulle jag inte gilla gummihandske. Det förtar hela saken liksom.
    Men den tjej jag har som massör är kanon. Hon har verkligen peppat mig igenom det senaste året.
    Man måste verkligen testa saker för att veta vad man vill.
    Och TACK för den kommentaren om nästan underviktigt men det som är intresseant är att mitt BMI är på 26 men det verkar ingen tro på.

    Tur att du har en bra man vid din sida. Det brukar underlätta saker och ting.

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  4. Spinning på morgon, gahhh. Du är med en smula galen, så som Suz. Måste vara Södertälje...Kram på dig;)(nästa gång jag svänger förbi Stockholm får vi boka in en massage)

    SvaraRadera
  5. Ja du, därför försöker jag inte minnas en enda gäst jag har på Arlanda, fy fasen vad det skulle bli jobbigt på stan......gissa antalet som passerar förbi mig om dagarna...

    SvaraRadera
  6. Ha!Ha! Jag är inte förvånad. Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag borde verkligen kommit till er marknad men jag har haft tunnelseende av allt jag fixat med sista tiden så jag missade den helt. En annan gång kanske *lägger huvudet snällt på sne och ler* Ha en skön helg! Anna

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att man lär sig nya saker om sig själv hela tiden.

    SvaraRadera
  9. Det är bra då man kommer till insikt=)

    SvaraRadera
  10. Vart skall denna reflektion nu leda till tänker jag. Är skolan inget för dig? Ska du tillbaka som sjuksköterska?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera