söndag 6 september 2009

Nu är det dax (igen!!)

Måste hitta en plan som funkar, en plan för min viktnedgång som fortsatt lyser med sin frånvaro!
Idag tex har inte varit en bra dag!
Frukost; vaniljyoughurt med bär och allbran plus
Mellanmål; mörkt bröd med keso och salami, ett äpple
Lunch; 2 skålar müsli och mjölk
Mellanmål; 3 bitar Lindts mörkchoklad med sea salt (förövrigt den absolut godaste chokladen som finns alla kategorier!!)

VARFÖR ÄTER JAG CHOKLAD?? Jo, därför att lunchen inte var bra och tillräcklig! Och för sen!

Jag har beslutat mig för att äta lunch i skolan varje dag, bra mat med stor salladsbuffe som står först = knapt ingen plats kvar för själva huvudrätten!
Middag ska vara något lätt tex ägg, gröt eller soppa.
Mellanmål får bli frukt eller pulver, beroende på om jag ska träna eller inte.

Träningsschemat får nog bli enl följande:
Må; Fyss eller pump+ jogg
Tis; step eller pump+jogg
Ons; aerobics (+pilates, har inte bestämt mej ännu!)
Tors; step intervall
Fre; pump
Lö/Sö; vila alt pump, aerobics, jogg.

Och som extra förbränning ska det bli stavgång före frukost minst tre gånger/vecka!

Om en vecka börjar jag! Invägning må 14/9. Yes! Känner mej peppad!

12 kommentarer:

  1. P.S Att jag inte börjar förrens om en vecka beror på jobb på skjutövningar hela veckan + helgen! Svårt med matlåda och att hinna motionera! Men jag ska naturligtvis göra det bästa möjliga av situationen!

    SvaraRadera
  2. Nä det hände inte på jobbet :) Utan på fritid,trillade i en trappa nere på våran fotbollsplan.

    tack ändå för påminnelsen om arbetskadeanmälan.
    Det är ju så lätt att glömma :)

    ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grejen är att det VAR mitt fel...juridiskt iaf. Men han körde otroligt korkat så det är egentligen bara regelboken som säger att jag gjorde fel... Sånt är livet. Ingen fara nu, jag har kommit över det, men då var det jobbigt...

    Men du, jag tänkte på en sak...du vill gå ner i vikt... Men du följer inte GI eller Kostcoachen va? Vad går du efter för nåt? Jag tänker mest på alla kolhydrater du får i dig när du äter gröt och bröd och frukt... följer du kostcoachen tex så kan du lätt gå ner minst ett halkilo i veckan...t.o.m kanske ett par kilo första veckan...
    Jag vet...jag har gjort det.
    :)

    Kram och lycka till
    Gissan

    SvaraRadera
  4. Brobilden tog jag själv idag =)

    SvaraRadera
  5. Veckan ser ju mycket bra ut. Chokladen med havsalt är oxå min favvo, oemotståndlig.....kram

    SvaraRadera
  6. Är också peppad trots att det känn som som en förkylning är på g.
    Ska boka instruktion på Friskis nu i veckan, har tänkt köpa gymkort där. Det blir bra.
    Men nu kör vi - nu kör vi!

    SvaraRadera
  7. Det där med mikro... jag kommer att vinna!!! Jag har (nog) övertygat honom om mikrons fördelar...säger vid varje tillfälle som bjuds att "hade vi haft en mikro nu så hade det gått mycket snabbare.."
    Han har börjat inse fördelarna nu och jag kommer att önska mig en när jag fyller år om nån månad :)))

    SvaraRadera
  8. Du vet vad som funkar så kör på det. Tänk bara på regelbundenheten och portionsstorleken. Det är två grejer som de flesta som inte går ner i vikt stupar på.

    SvaraRadera
  9. Du klarar det galant, bara man har bestämt sig och kommer igång så går det. Heja dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Det går bra ska du se! Men ska du inte ha en vilodag iallafall? kram kram solkorven

    SvaraRadera
  11. Jag undrar vilken linje du valde....Lotta kurs!!

    SvaraRadera