lördag 19 september 2009

Inte alltid som man planerat!

I slutet av sommaren fick vi en inbjudan till en 60+60 års (släkt till mannen) fest som vi tackade nej till.
Den är idag.
Vid kl 12:30 idag ringde festfixarna och undrade om vi inte skulle komma ändå......efter lite funderande beslöt vi oss för att gå. Gratis mat och en hel del roliga människor som skulle dit.
Men nu har jag lätt panik.....det är dresscode! Klädsel kavaj! F-n, jag som inte är en "snygga kläder" människa. Kan man ha tunika (linne med lite "rysch"), svarta byxor och stövletter? Och kan mannen ha jeans till kavajen?
Hinner liksom inte ner på stan och shoppa nu, det börjar kl 17 i en stad en bit ifrån....

7 kommentarer:

  1. Klart ni kan ha det!
    Det stod ju inte kostym...det stod kavaj... Då är det okej med jeans till det...
    Tunika funkar åxå alltid och svart är ett säkert kort.
    Ni blir snyggast...jag är säker.
    Ha så kul.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Hihi den lunchen som var sååå god :) Jo d¨det blev bra till middag ;)

    Jodå jag håller på med mitt körkort.......
    Kram

    SvaraRadera
  3. självklart! iväg med er nu!

    /suzan

    SvaraRadera
  4. Då har ni åkt nu! Jag är helt övertygad om att ni är supersnygga! Hoppas ni får kul! :)

    SvaraRadera
  5. Blir nog super bra med din klädsel. Hoppas ni får en skoj kväll..kram

    SvaraRadera
  6. Jag vet att kavaj betyder kostym = sjukt! Grottade ner mig i denna fråga inför bröllopet vi var på i augusti.
    Tror dock att ni är välkomna oavsett.
    Hoppas ni får eller har det trevligt.

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev kul på festen och att ni blev insläppta ;) (tror jag absolut att ni blev!). Verkar som en kul utbildning du går, hoppas det går bra med vikten och tränandet! Kram

    SvaraRadera