torsdag 28 oktober 2010

Upp som en sol - ner som en pannkaka...

Ja, jag känner mig verkligen som en pannkaka, FLÄSKPANNKAKA!
Kände mig så glad och duktig i helgen, vågen visade siffror jag inte sett på länge - kläder inhandlades i storlekar jag trivs med att ha!
Idag är det inte ett dugg kul längre!
Hemma från jobbet två dagar pga rejäl förkylning.
Vågen visar på PLUS - trots att jag typ får tvinga i mig 4 pulverpåsar/dag.
VARFÖR?
Och jag som ska börja äta igen på måndag, lär väl väga mer än någonsin på tisdag....

5 kommentarer:

  1. <3 <3 Du har nog gått upp lite bara för att du e sjuk och kroppen sparar på lite extra.. tror de försvinner när du blir frisk igen!! <3
    Hoppas du blir frisk snart Maribullan! <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch då stackare, krya på dig! Kram Vivi

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett många hektos resultat på vågen i veckan heller trots 4-5 påsar per dag och i går kände jag mig tom svullen! Svaret hette menstruation visade det sig i dag. Kanske lika för dig? Urvätskad, slank och klar till måndag :o)

    SvaraRadera
  4. Stackars dig, aldrig kul att vara sjuk. Och aldrig kul med plus på vågen. Men kan det inte vara så att hostmedicin och annat har gjort att du ramlat ur ketosen? Då lägger du ju per automatik på dig 1-2 kg vätska som binds i glykogenlagren. Hoppas det blir bättre snart - på alla sätt!

    SvaraRadera
  5. Fullt naturligt att hamna på en platå. Det hände mig ofta och ibland kan man gå upp. Dagen efter går man ner igen.
    Sedan är det väl så att tjejer går upp och ner naturligt beroende vilken tid det är på månaden.
    Jag hade tur när jag körde mina tio veckor att det gick ner hela tiden. Men när jag bara tappade ett hekto två dagar i taget så blev jag rädd att det stannat.

    Kolla med dina ketosstickor så ser du hur förbränningen ligger till.
    Kram

    SvaraRadera