måndag 18 oktober 2010

Sååå glaaad!!

Idag (och igår) har jag ORKAT träna!
Idag spinning och igår bodypump.
Det har varit lite dåligt med träning pga otroligt låg ork i musklerna.
Inte så konstigt med tanke på att jag äter 600-800 kcal/dag,
men jag vill ju inte förlora massa muskelmassa på exprimentet LCD!
Den energi som min kropp tar från fettet(YES!) går förstås till min hjärna i första hand, och till musklerna i andra.
Men, efter att ha tänkt till och faktisk tagit det lite lugnare än vanligt på passen så går det bra!
Imorgon blir det Zumba!

7 kommentarer:

  1. Härligt att höra att livet känns lättare...! Tänk vad endorfiner gör! Du... du skriver 600-800 och jag har noterat att du kör LCD och inte VLCD... Vilket märke kör du? Dricker du bara eller komletterar du med bars? När kom du i ketos och ligger du fortfarande där.. "trots 6-800 kcal/dagen...? Planerar mina egna veckor och funderar på om jag inte skall "öka" lite från det tänkta 450/dag till 600.... vad säger du om det? Kör hårt och zumba på!!

    SvaraRadera
  2. Heja, skönt att orka orka....kram Vivi

    SvaraRadera
  3. På 600 kcal/dag skulle jag vara glad om orkade kliva ur sängen och gå med hunden... =)

    Ta dig igenom det här och häng på mig sen... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh va duktig du är!!! Skönt att du äntligen orkade!!
    Ifredags på bodypumpen så sträkte jag ena lårmuskeln så jäkla illa på utfallen, så de bara smällde till i benet.. Skit ont! och tråkigt! imorse när jag gick så gick de inte alls bra.. kunde knappt göra utfall alls.. inte på det skadade benet iallfall. Tråkigt när man väl kommit igång!!! Hoppas muskeln läker snabbt! Ska försöka få tag i ett spinningpass också, men det är ju försjutton alltid fullbokat!! trisst!!!
    Tycker vi borde ses över kanske lite vin snart! :)
    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  5. Hur kommer det sig att du äter så lite kalorier?

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är. Förstår att det inte kan vara lätt att träna när energinivån inte är hög. Men att du nu orkar äta så OCH träna, det är ju helt grymt. Ge mig lite av din motivation och styrka? ;) Kram

    SvaraRadera