måndag 4 oktober 2010

LCD dag 1

Frukost: Kaffe med lite lättmjölk, en påse Nutrilett choklad (smakar oboy)
Mellanmål: Allevo blåbärsmoothie (favoriten, innehåller små bitar av blåbär = TUGGA!!)
Lunch: Nutrilett choklad + cola light
Mellanmål: Allevo potatis och purjolöksoppa (Nja, sådär)
Innan träning: Allevo blåbärsmoothie
Middag: Allevo thaisoppa (över förväntan. Betyg 8 av 10)
Kvällsmål: 1/2 nutrilett chocklad + kaffe = smak av capuccino SUPERGOTT, en 10:a!

Totalt 6,5 påsar = 700 kcal = LCD! Och det är det jag vill äta, VLCD blir förlite att träna på!

Är supernöjd över dagen, träningen gick bra så jag borde ha ätit rätt.
Som ni ser så blandar jag olika soppfabrikat, alla har dock max 110 kcal /påse så kcal antalet blir OK.

6 kommentarer:

  1. Hur är allevo och nutrilett?
    Själv kör jag lite naturdiet just nu...:)
    Lycka til1 :)

    SvaraRadera
  2. Fasiken vad bra vi är. 5 påsar har jag fått i mig. Alevo smothie - god, Nutrilett jordgubb - god och Aleva potatis och purjolökssoppa - nja, sådär (men inte äcklig) Jag satsat på 5 då jag inte tränar så hårt som du. Skall promenera och ska väl ta tag i den där träningen snart (mitt dåliga samvete)
    Sant det du skrev om 2 barnfria helger. Och den andra ska Magnus på grabbevent ett dygn. Då ska jag kura i soffan med Nutrilett och film :o) Det här kommer gå grymt bra!

    SvaraRadera
  3. Jag undrar hur det egentligen är att blanda de olika fabrikaten så där... Nutrilett innehåller en ganska hög E% kolhydrater så frågan är om du kommer att hamna i ketos med ditt höga intag. Om inte, så blir detta jobbiga veckor för dig, det vill jag lova... Det är ju ketosfasen som gör att man orkar, att man förbränner fettet i st f glykogen (just nu är jag extra påläst inför ett seminarium i ämnet i morgon!) och för min del kan jag inte gå över ca 45E% kolhydrater om jag vill stanna i ketos.
    Och ärligt talat är Nutriletts shaker bajsäckliga! De enda jag kan dricka är Cambridgekurens, de blir släta och "krämiga", lite som milkshake.

    För mig funkar det bra att äta lite kombinerat. Dock håller jag mig till grönsaker, protein och fett, inga kolisar, för att inte bryta ketosen, eftersom det då blir betydligt jobbigare att komma igen. Men alla funkar ju olika...

    SvaraRadera
  4. bra jobbat! De första 3-4 dagarna är värst sen går det som en dans! Allevos potatis/purjolök är vidrig, fy satan i gatan va den är räli!

    Heja dig, du fixar det här!

    SvaraRadera
  5. Fasiken va duktig du är Maribel!!! Kämpa på!! Kram

    SvaraRadera
  6. Pröva naturdiet ....caffe latte och choklad dom e kanon :) heja heja kram jessica

    SvaraRadera