måndag 7 juni 2010

Skitarg och arbetslös!!

Idag, efter kvällens spinning, hade jag fått ett mail från min ena arbetsgivare på sjukhuset.
Där stod det att jag inte behövs imorgon , och inte nästa måndag.
Pass jag har inbokade sedan april... Och som jag tackat nej till andra jobb för!
Vad gör man? Har man rättigheter som timanställd?
Blev så förbannad att jag avbokade ALLA pass jag har där under sommaren!!
Så, känner ni någon som har behov av en IVA/narkos/allmän/akutsyrra (eller hälsopedagog!!) under v. 24 och midsommar så hör av er!!

11 kommentarer:

  1. "Sicka fubbickar" - som vi säger i skåneland!

    Förstår att du är riktigt arg och jag håller tummarna för att annat dyker upp snabbt!

    Styrkekramar Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej, nää vad taskigt, du kolla med beamnningsföretagen! Dom välkomnar dig säkert!
    Lycka till! Kram Grannen Vivi

    SvaraRadera
  3. Fy vad surt!

    Men supergrattis på bröllopsdagen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja man har rättigheter som timmis, du kan inte bli avbokad med kortare varsel än 14 dagar innan (dvs 10 arbetsdagar) och ju närmare dagen destor större ersättning...

    Vi behöver en syrra i sommar men jag vet inte exakt datum eller så... vill du att jag kollar upp det så skicka sms imorgon så gör jag det :) Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ge dig inte utan strid. Som Suz skriver så har du rättigheter. Å andra sidan får du säkert arbete någonstans där de uppskattar dina insatser och behandlar sina anställda med respekt.
    Så "ta ingen skit!", Katarina

    SvaraRadera
  6. Som syrra blir du inte arbetslös :) eller så satsar du på att utveckla dina hälsopedagog skills :)Bra att du avbokade dina övriga pass!!!

    SvaraRadera
  7. Klart att det måste finnas regler för detta. Jag ska lyssna mig för. Vi har timmisar på jobbet.

    SvaraRadera
  8. Klart att du har rättigheter Maribel!! dom kan säga att du inte behövs just dom passen, men du kan säga att du kommer ändå eftersom det är pass som är bokade, det har du rätt till. Du har rätt till att jobba pass du bokat! (jag blir så förbannad)
    Jag antar att det är hos oss du blivit avbokad? Så tråkigt!!!!
    Va sa hon när du bokade av resten då??
    Stor Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Nej, Mia - fel!!
    Det är hos er jag ska jobba!!
    Lång historia om akuten, men de ångrar sig rejält kan jag lova!!

    SvaraRadera
  10. Men för jävla dåligt gjort. Hoppas att du får jobba någon annan stans. Kram

    SvaraRadera
  11. Ja usch och fy, men att skriva om det på nätet är ju kanon.....
    Stå på dig...
    Kram

    SvaraRadera