lördag 9 januari 2010

Ljus i mörkret!!

Ingen idé att hänga läpp över att pannan har packat ihop...det kunde ju (troligen...) vara värre!!
Man kunde ju tex vara utan vatten som stackars Anna!!
Bättre att fokusera på det positiva (eller harkel...mindre negativa...) som tex;
  • man gör av med kalorier när man fryser
  • en ny panna är energisnålare, snyggare och säkert jättemycket bättre än den gamla
  • vi har kaminen att elda i! Det är tur det!!
  • man sover ju så gott när det är svalt (iskallt) i sovrummet
  • jag har, för att hålla värmen, lagat mat hela em....tre olika rätter att frysa in och ta till vid tidsbrist!
  • sparade pengar på el och vatten när jag duschade på gymmet

Och en annan sak.....det är inte kolsvart ute och klockan är över fyra på em!!

Det går mot ljusare tider!!!!

7 kommentarer:

  1. Ljusare tider kan behövad, älskar när man kan vara glad för det lilla :D
    Peppkram

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med ljuset. Det är längre framme och lyser med en helt annan kraft nu. Härligt.
    Ny panna är inte så dumt.
    Synd att det kostar bara.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du gör mig glad :) Och varför göra idag det man kan skjuta upp tills imorgon?

    SvaraRadera
  4. Men grattis hörru ;) Fint att du ser det positiva i det hur som helst! Det gillas!! :) Kram och håll värmen med karln din, det måste väl va det bästa med allt? :D

    SvaraRadera
  5. Ja det är bra att kunna se att det faktiskt finns pärlor mitt i skiten! =)

    De där salta pinnarna försvinner väl på väg TILL träningsanläggningen nästa gång? ;-) Dessutom är de väl relativt kalorisnåla. Jag har alltid tyckt att det är synd att jag inte gillar dem, som alternativ till chips och... *host* ...ostkrokar!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Rätt inställning!

    Finns ju nästan alltid något att glädjas åt och har man tur så är det mer än en sak....

    Blåsiga hälsningar ; )

    SvaraRadera
  7. Åh, jag gläds åt ljuset jag med! Vi har 42 minuter längre dag nu och det märks! HÄRLIGT!
    Kram

    SvaraRadera