söndag 10 juli 2011

Ehhh....hur allvarligt är det egentligen?!?!

Jag ( eller vi- mannen och jag) har ju skaffat hund.
En mysig, söt och gosig liten JackRussel terrier.
Vi har läst på internet, googlat oss blå.
Köpt böcker och slukat dessa.
Vi vet att vi har " en stor hund i en liten kropp" som kräver mänder av energi och engagemang.
Vi vet det - och därför ägnar vi nu nästan all tid åt hunden.
Vi går på valpkurs, vi tränar hemma, vi tränar på stan och i alla möjliga miljöer. Vi tar med hunden nästan överallt. Han åker bil, buss och tåg.
MEN - något hände på valpkursen, han är sig inte lik efter den.
Nu har vi kontaktat en hundcoach här i stan,
för att få hjälp innan de beteenden vi inte gillar befästs.
Och vad svarar hundcoachen......
Jo, ni behöver nog en hundkurator!!
What???
Är det ett monster vi fått hem?
Hur kan man säga att en 16v valp behöver en kurator?
Trodde inte ens i min vildaste fantasi att det fanns något som heter hundkurator.
Någon som har erfarenhet??

5 kommentarer:

  1. Verkar det inte lite väl mycket business? Hundkurator??? Det går att tjäna pengar på mycket konstiga saker!
    Gå inte på allt!
    Skit i vad alla säger och tycker sig veta om rasen.
    Det är ju ni som känner valpen! Han är ju go ju!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! de va det sjukaste jag hört! (av min kommentar att dömma så har jag alltså ingen erfarenhet alls av detta..) Men det kanske funkar?? vad vet jag! Lycka till! <3
    Kram

    SvaraRadera
  3. nääää strunta i dom. Kurator? herregud. Han är ju en valp ju....fortsätta bara att vara bestämda och jobba på så lär han sig vad som gäller. Ni är ju jätteduktiga med honom! kramis Vivi

    SvaraRadera
  4. -Om du bara ville höra av dig.. /Storebror
    0706750082 Lelle

    SvaraRadera