torsdag 28 juli 2011

"Egen" kund!

Idag ringde jag min "soon to be" arbetsgivare i ett ärende där jag är patient och inte kollega.
När jag fick uppge mitt personnummer utbrister företagssköterskan i andra änden;
- "det är ju du som ska börja här snart!"
Ja, det var väl bara att erkänna (hur mycket måste de inte längta eftersom de kommer ihåg mitt, visserligen ovanliga, namn?).
- "jag har lagt upp ett jobb och en kund åt dej" säger hon då.
-" du ska göra hälsotester på personalen på ett stort företag i närområdet, och ha de som din kund."
Verkligen sk-tkul tycker jag.
Först hälsobedömma, sedan uppföljande samtal utifrån resultaten.

Gud vad jag längtar till hösten!!


7 kommentarer:

  1. Låter skitkul! Att jobba hälsoförebyggande känns verkligen i tiden tycker jag. Har ju själv såna funderingar, att komma in och hjälpa personer in på en bättre livsväg genom samtal och vägledning! Förstår att du ser fram emot nya jobbet!!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Å, vad spännande!
    Jag är avis, vad kul att börja nytt jobb!

    SvaraRadera
  3. Ja grattis till dig att du får jobba med det du vill och är bra på.
    Det är du värd.
    Kram
    Peter Fd Nybörjarlöparen

    SvaraRadera
  4. Hej, måste erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg dig, känner igen dig men kan inte säga vart i från.

    Vi kanske kan få till en hundträff någon gång mina behöver också det och Nova verkligen eftersom hon är rädd för andra hundar.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  5. ÅHHH! Va roligt!! Hoppas det blir en bra kund =)
    Hur gick det i patient ärendet då??
    Kram

    SvaraRadera