onsdag 28 april 2010

Ibland...

...är det undebart att vara Maribella!!
Just idag är en sådan dag!
- idag har jag fattat att jag behöver ortopediska inlägg i skorna när jag springer/stavgår för att inte belasta fel och få sånna jä-la benhinneinflammationer! Håll tummarna för mej nästa vecka när jag ska till löplabbet och testa.

- Idag har jag varit på anställningsintervju. VILL HA JOBBET! Kan nästan inte andas så mycket vill jag ha det! Som sjuksköterska på metabola enheten - inriktning mot överviktiga. Livstilsförändringar, kost, motion och lite diabetesvård. Följa grupper som ska gå ner i vikt med hjälp av motiverande samtal,pulverdiet och ev medicinering.
Tyvärr har jag inte all utbildningen de önskar, men jag hoppas att jag är rätt person ändå! Kunskap kan jag skaffa mej!Håll tummarna för det med!

- Idag är projektrapporten (nästan sista arbetet i skolan) relativt klar! Och himla bra blir den dessutom! Vi "kompar" så bra jag och H!

- Idag har jag fyndat fläsk- och kycklingfilé, toapapper, kräftstjärtar och en
rhododendron (vit såklart!) på coop.

- Idag har jag ätit lunch med gamla kollegor, oh så jag saknar att ha nära till Sandy´s!

10 kommentarer:

  1. ååhhh spännande!

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår för att du får jobbet!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med ett inlägg som det sprudlar energi om. Ska försöka stjäla lite av din energi genom cyberrymden. Försöka kan man väl, right :-)

    Jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  4. Å, vad kul, hoppas hoppas att du får det!

    SvaraRadera
  5. Men vad bra med skoinläggen, hoppas att det hjälper! Tänk om det är det som är grejen och så är problemet borta sen? Jag håller tummarna för jobbet! Hoppas! Kul med shopping till bra pris, klart rhododenderon är vit, får ju inte sabba för mycket här på vår gata med en massa skrikig färg på växerna.....kram Vivi

    SvaraRadera
  6. Min tumme får du också och jag ställer gärna upp om du behöver någon som bevis :)
    Fast först ska du väl få jobbet.

    /Peter

    SvaraRadera
  7. Håller förstås tummarna för jobbet. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Om du inte får jobbet ska jag käka upp vår projektrapport (dock inte bilagorna)! :)

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för dig stenhårt;)kram

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga happynings för dig...lycka till med dom....

    SvaraRadera