måndag 29 augusti 2011

Nystart!

Nu när hösten är på G så känns det bra med en nystart!
  • jag byter jobb
  • jag byter gym
  • jag börjar utbildningen till företagssköterska
  • jag är tillbaka till mitt vanliga jag efter semesterns förslappning
Jag har också bestämt mig för att sluta röka (japp, jag är en sån där förtappad rökare...). Mannen har tjatat ett tag - men NU känner jag mig redo. Men jag klarar det inte själv, det vet jag vis av erfarenhet, så nu tar jag hjälp! Imorgon är det jag som går till husläkaren och ber om champix, och på måndag nästa vecka är det slutrökt för mig!!

6 kommentarer:

  1. Champix, låter ju nästan som champagne.. skål för nya livet o lycka till!

    SvaraRadera
  2. You go girl! Vilket gym blir det då? Mitt gymkort går ut 20 oktober, funderar på Friskis. Vad bra att sluta röka, en riktigt stor hälsovinst!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Heja Maribell! Hoppas det går bra att sluta röka! Vilket gym blir det då?
    Mia och jag kör på friskis nu, vi är nöjda! Började idag! skönt kram kram Vivi

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra beslut, allt går bara man bestämmer sig. Du kommer klara det bra!

    SvaraRadera
  5. Oj va mycket förändringar! Härligt!
    Att sluta röka e ett klokt val, har tänkt på det länge "det här e den sista limpan" men när sista paketet närmar sig så får jag "panik" och köper en ny.. och man kan ju verkligen inte sluta när man har en hel limpa liggandes, vilket slöseri.. Ja du vet, man hittar ursäkter helatiden.. men en dag så :)
    Mamma och pappa rökte från de att dom va typ 12-13 tills då han fick KOLen,(och nu e båda över 60) dom tog också champix och det funkade kanom för dom.. han fick inga biverkningar alls men mamma mådde grymt illa hela tiden. Men båda blev iallfall rökfria! så ja tror på dom!
    När kommer du byta gym då? kommer sakna dig på sydpolen!!
    Kraaaam

    SvaraRadera