torsdag 24 mars 2011

Idag är jag mör som en utbankad biff i hela kroppen.
Det blev liiite för mycket träning igår!
1.pilates med boll 45 min lunchpass, kul och svårt. Kändes ordentligt i mage och rygg.

2.innan kvällens spinningpass hade jag bokat in instruktion på nya maskiner på gymet. Önskade ett program för överkropp/mage. Förra gången jag fick intro så tog det ca 20min – och då var vi två. Igår fick jag en hel jä-la PT timma!!! Här var det inte frågan om att bara lära sig övningarna, det var att ta i, inte ge upp, ge lite till, komma igen, du klarar av en till osv som gällde…. Svetten sprutade kan jag lova! Man kan ju inte annat än göra som den som står bredvid tvingar en till!

3.kraftigt utmattad orkade jag ändå med 55 min spinning efteråt, men jag erkänner att jag maskade lite.

Nu funderar jag på om jag ska/har råd att träna med PT 1 timma i veckan!?! Tror att det skulle ge en hel del, tycker att jag tränar och tränar men kommer inte vidare. Kör med samma gamla vanliga vikter på bodypumpen som för 1-2 år sedan. Kanske är det dags att gå vidare?

Ni som har PT, hur tänker ni? Hur ofta? Är det värt det?

3 kommentarer:

  1. Isabell vill bli PT och har en själv som ger jättemycket. Tränar också på samma gym som vi (Isabell alltså) Prata med henne!

    SvaraRadera
  2. Älskar att köra med PT, hade gärna kört en dag i veckan men det löser jag inte. Det ger så in i bänken mycket mera.

    Kan du kanske köra engång varannan vecka?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jäklar Maribel, duktig som vanligt!! :)
    Hehe, så va det när ja gick intro på gymmet också, en hel timme =) Vem hade du som instruktör?? Tror faktiskt att en PT skulle passa dig perfekt!!! få hjälp och nån som puschar en! om du har råd så e nog en gång i veckan bra skulle jag tippa på.
    kram

    SvaraRadera