måndag 20 september 2010

Funderingar kring "biggest sverige"...

Vad äter deltagarna?
Det visas inget om kosten, mer än när stackars Spogge hetsåt under frestelsen!
Jag förstår att det är roligare TV att visa gymscener än måltider, men jag tycker det är en väsentlig del man utesluter!
Särskilt när jag tänker på följande;
"Lägger du till 45-60 min motion dagligen och inte gör kostförändringar, dvs håller dej på samma kalorinivå som du brukar, så går du ner ca 3-4 kg på tre månader."
Det är vad man stoppar i munnen som är det viktiga om man vill uppnå viktnedgång. Visst- muskler bränner mer fett i vila men inte så mycket som vi vill tro!
Inte konstigt egentligen att man kan bli lätt deppad över att träna och träna - men ändå stå still på vågen!
Btw så hejar jag på rosa!

4 kommentarer:

  1. Håller med om det där med kosten... konstigt att dom inte tar upp något om det?

    T.sa att i Amerikanska BL är det lika mycket prat om kost som motion.

    SvaraRadera
  2. I amerekanska versionen tränar de 6 timmar om dagen.
    Hur mycket tränar de i svenska?

    SvaraRadera
  3. Håller HELT med! Många verkar ju inte fatta det.

    SvaraRadera
  4. Bra där, Maribella... Rosa tanterna is da shit :)))
    Fast min kompis åkte ut i måndags :(
    Maten ja, jag frågade henne också och de fick laga maten själva...! De fick däremot någon dietist som gick igenom matens betydelse också, men det är väl som du säger, att det är ingen häftig tv att titta på när de äter...
    De hade däremot tre träningspass om dan, minst...hua...jag som håller på o dö av träningsvärk efter ett pass på en timme... :P
    Häftig bil du har köpt btw...ser skitcool ut! Är den helt ny? Kramis

    SvaraRadera