torsdag 20 maj 2010

Mannen och grillen...

Vår grill har gett upp, så i år var det dags att köpa en ny. Och det är inte bara att köpa….
Det ska researchas, kollas upp, jämföras och FUNDERAS!
Herregud, vad är det som är så speciellt med en grill? Ett ting man använder mer sällan än ofta utslaget på ett helt år.

Nåväl, i förrgår kom det hem en strålande glad man med en ny grill.
Ett riktigt vrålåk! Stor som halva altanen (perfekt för oss två…), med termometer och askbehållare - WOW!
Och inte kan man grilla hur som helst i den heller! Nej, beroende av vad som ska grillas ska man lägga kol/briketter på ett speciellt sätt, locket ska vara av eller på och värmeregleringsbrickan ska stå på ett visst sätt. Det ingick tom en manual på HUR man grillar. Den har han läst. Flera gånger.
Och tända får man inte heller göra som man vill, det ska vara speciella saker till det med (vad f-n hände med tändstickor och tändvätska??).

Äh, jag klagar inte.
Tänk på alla goda välgrillade köttbitar som kommer att serveras i sommar!

Men jag undrar ändå – VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SPECIELLT MED EN GRILL?

4 kommentarer:

  1. Hemma hos oss är det frugan som grillar. Men så är hon "karln" i huset... ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med dig Maribell och skratta för mig själv :D

    SvaraRadera
  3. hahaha karlar alltså!! Haha
    Men ändock e jag avundsjuk, jag har inte grillat (eller bjivit bjuden på grillat) ännu iår.
    Det som är så underbart gott!!
    Mums!
    För att få valuta för pengarna lär ni ju nästan grilla varjedag framöver nu! *hehe*
    kram!

    SvaraRadera
  4. ja vad är det med män och grillar? Jag tror jag vet, har ju studerat fenomenet nu i flera antal år, det handlar om antingen manlighet typ som något ur grotts gjejs att laga maten åt kvinnan eller så handlar det om lathet, har man väl parkerat sig vid grillen med kött och en öl så kan man ju inte lämna grillen, det kan ju brännas...så får någon annan (jag) springa och duka, fixa tillbehör och allt annat runt omkring......ja ni hör jag är inte bekväm med detta...ska nog ta och börja grilla i stället...kram från gissa vem....

    SvaraRadera