tisdag 16 mars 2010

Tips från (blivande)coachen!

Idag hade vi "balansboll-träning" på schemat.
Shit vad det är svårt!
Men bra!
Framförallt om du vill:
  • förebygga ryggproblem
  • har ryggproblem
  • vill ha en starkare muskelkorsett
  • bli allmänt starkare
  • förbättra balansen och därigenom prestationen

Jag kommer damma av min boll och börja min utmaning, att kunna ligga på mage utan att ha armar och/eller ben i marken.....och när den utmaningen är avklarad ska jag satsa på knästående under 15 sek på bollen.

Någon som hänger med?

Jag ska klara detta innan 28/5!

8 kommentarer:

  1. Ja det gör jag, för bollen älskar jag faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Har aldrig testat men jag tror jag har sett en sådan boll i trädgården som sonen har haft....kanske ska testa...på knäna, hm får öva på studsmattan kanske så man inte blir gul och blå...kram Vivi

    SvaraRadera
  3. Jag äger ännu ingen boll (om inte magen räknas?!) men ska skaffa en då jag i förlängningen ämnar lägga in mer funktionell träning som komplement till gym/kondition.

    Lycka till, det här fixar du enkelt!

    SvaraRadera
  4. Ja jag hänger på :)

    SvaraRadera
  5. Det låter som en rolig utmaning. En utmaning som skulle passa mig perfekt. Har ingen boll dock,(ännu).

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Låter som en rolig utmaning och hade jag haft en boll hade jag absolut varit med, jättebra träning :D
    Peppkram

    SvaraRadera