torsdag 9 december 2010

Slår två flugor i en smäll!!

Sitter just nu på en nätföreläsning om diabetes och hjärt/kärlkomplikationer.
Intressant, men inte mycket nytt och jag kan inte se PP presentationen......då förlorar man typ 99% av själva informationen!
Så, jag bloggar istället.

Vad händer då i mitt liv just nu?
  • jag planerar och ser fram emot min 40-års fest i januari. Det mesta är i det närmaste klart, nu är det bara min outfit och maten som ska bestämmas.
  • jobbar, försöker få till lite förändringar i behandlingsuppläggen. Inte helt lätt men det ska nog gå.
  • tränar, försöker få till någon typ av träning varje dag. Räknar in vardagsmotion i det - igår blev det dammsugning i 2,5 timmar. Idag - ABS, spinning och Zumba. Jag är galet förtjust i Zumba!!! Älskar den träningsvärk jag får i midjan eftrråt.
  • äter....jag är missbrukare av pepparkakor
  • pyntar. Adventstiden är den bästa av julen tycker jag. Att komma hem och mötas av doften från hyacinter, tazetter och nejlike/apelsiner är ljuvligt.

3 kommentarer:

  1. Härligt med lite julstämning.
    Går du på värsta trippelpasset?? ABS-spinning OCH Zumba?? Du är galen Maribella!! :)
    Ses vi kanske på fredag på pumpen??
    Ser också verkligen fram emot din 40års fest! ska bli så roligt och mysigt! Måste också bara hitta nya snygga kläder och så. :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att se fram emot den stora dagen. Du är duktig som fått motionen att bli en del av vardagen.

    Bamsekram till dig min vän. Och bilen jag åkte dit med klarade sig. Tack och lov!

    SvaraRadera
  3. Jag har en sak till dig i min blogg

    kram


    http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/12/blog-award.html

    SvaraRadera