söndag 19 december 2010

Det kunde varit jag.....

14 år, går i 8:an
16 år
Tittar just på EM- finalen mellan sverige och norge i handboll. Drömmer mej tillbaka till den tiden jag själv spelade. Många timmar har jag spenderat i hallar i olika stockholmsförorter. Tränat, spelat matcher och tittat på andra som tränat eller spelat match......mest var det pojkar födda -70 jag glodde på!

Skärholmshallen var vår hemmaplan.
Laget hette Stockholms polisen F-71.
Jag hade nr 7 på tröjan.
Positionen var höger 9:a eller linje.
Vi var kassa, men hade kul!
Känner ni igen mig förresten?!?

4 kommentarer:

  1. Första bilden hittade jag dig på direkten, det andra fick jag anstränga mig lite på innan jag hittade dig :-D

    SvaraRadera
  2. Klart man gör, du är dig otroligt lik!

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja jag känner igen dig, men så kul, jag har också spelar handboll!!! Fast i Skåne, träning 2 gr i veckan och matcher nästan varje helg och flängt runt i olika hallar som du säger, målet var helt klart: landslaget men det blev inte så.....som du vet! Jag var målvakt ett tag, spelade i 70 iaden och vårt lag "VIKINGARNA" kom 3:a sen var jag också på höger med nr 5 tror jag på tröjan.....som man fick springa, upp och ner upp och ner men kul var det! Kommer du ihåg doften av handbollslim? kram från Vivi (jo han vet vad han vill, Ville)

    SvaraRadera
  4. Absolut. Första bilden andra raden andra höger.
    Andra bilden, första raden andra vänster.

    Kram

    SvaraRadera