fredag 14 september 2012

Barbarella...

....är en blandning mellan barbapapa och Maribella......
precis som jag känner mig idag!
Är SLUT, ingen energi i kroppen finns över huvudtaget!
Känner mig som en gelé klump (därav barba-kopplingen).
Igår kväll landade jag i soffan klockan 19:00 och vaknade 23:00.
Missade således både "halvåtta hos mig" och "lyxfällan".

Tänker ta det lugnt idag, det regnar och det passar mig perfekt!
Inget dåligt samvete över att man är inne och myser!!

Men - inte bara dåliga nyheter från mig....
Hunden är frisk!! Ett fysiologiskt blåsljud kunde kanske höras (om hon lyssnade ordentligt och visste om det...) av cardiologveterinären. Ultraljudet på hjärtat var helt normalt.
Enda "nedslaget" var att han är lite tjock......
Sådan matte sådan hund säger jag!

5 kommentarer:

  1. Hallo!
    Tack för fina kommentarer hos mig! Jag läste om Dio och problemen med hjärta och lever! Fy vad trist! Hoppas att blåsljudet försvinner! Jag har ju samma problem fast hos en hund - Penny! Sist vi var hos veterinären hade levervärderna gått ned till normala! Men...de hörde ett blåsljud på hjärtat, inget ovanligt på en åttaårig hund. Vi ska röntga hjärtat vid nästa återbesök. Tydligen är det ingen stor grej eftersom de får medicin och sedan mår bra! Lukas har sitt kliande kvar, periodvis ganska jobbigt. Det har varit lugnt ett tag, men nu har ha haft klåda igen. Inte så att han kliar sönder sig med ändå. Dessutom fäller han mycket så vi kallar honom vår brittiska nakenhund! Vi ska få remiss till hudutredning! Tråkigt när djuren blir sjuka, eller hur? Undrar om fler hundar från Torplyckans har samma problem. Om det visar sig att Lukas är allergisk måste jag kontakta uppfödaren, eftersom det finns ärftliga faktorer bakom. Jag håller tummarna för att blåsljudet är borta på Dio vid återbesök! Vad hade han för levervärden? Kram

    SvaraRadera
  2. Puh så skönt med vovven.

    Här har vi fredagsmys hela familjen.

    Önskar dig en skön helg :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du verkligen tagit det lugnt idag! Och inte bara som du tänker...
    Man behöver nog en dag då och då, när man bara är...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Energin kommer till helgen. Jga har för avsikt att tanka energi undre vår resa :-)

    Sådan matte sådan hund = humor :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Maribella! Länge sedan jag hörde av mig...Precis så känner jag mig, har inte så mycket ork längre, måste vara hösten och vädret. Men när jag har tränat (som jag ska göra idag, bangade igår, fy på mig) känner jag mig genast piggare. Kramar Catrin och hoppas du får tillbaka din energi snart

    SvaraRadera