måndag 21 november 2011

Reflektion

Jag har under de senaste månaderna varit lite off blogging pga jättemycket att göra = ganska hög stress.
Samma sak läser/ser jag hos flera andra bloggare (faktiskt bara bloggerskor).
Vad är det som får oss att bli så stressade?
Jobb, familj, hem, pengar, mörker.....?
Men- har man inte under alla tider haft jobb, familj, hem, mörker?!?
Varför ökar stressen? Vad är det man måste hinna med mer idag jämfört med förr i tiden?
Gör vi saker långsammare idag? Mer noggrant?

Man kanske ska ta och flytta in hos Amish folket ett par veckor och lära sig ett och annat....?

5 kommentarer:

  1. Hej, ja man vill kanske hinna mer än man hinner.....för min del är jag helt enkelt bara trött! Trött som tusan men det går väl över! kram Vivi

    SvaraRadera
  2. Skulle verkligen behöva gå i en kurs hos Amishfolket. Helt vansinnigt, man undrar vad man håller på med!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror vi sätter upp våra egna måsten. I mitt fall var jag inte stressad när alla barn bodde hemma trots jobb, skola, hockey, fotboll, pingis och Gud vet alla körningar och föräldramöten. Men då hade man ett jobb som man lämnade över till någon annan när man gick hem. Det hände också att det var lugnt på jobbet ibland.....

    SvaraRadera
  4. Hej hej, jo vi njöt av maten! Ja bra att det kliar i fingarna, det var det som hände mig, jag skulle egentligen bara ha en presenning från Rusta....så sprang jag in på Plantagen och såg en massa saker....kram Vivi

    SvaraRadera